Sykemittarit

Lue lisää

Pulssikello - älypuhelinta älykkäämpi

Joko tunnet jonkun tai käytät älypuhelintasi treenien ja terveyden seuraamiseen. Askelmittareilla, GPS-seurantalaitteilla ja erilaisilla harjoittelusovelluksilla voit tallentaa paljon tietoja vain muutamalla napautuksella. Aina ei kuitenkaan ole käytännöllistä kuljettaa puhelinta mukanasi kaikkialle, ja silloin sykemittari on kätevä apuväline. Rannekellon ansiosta voit käyttää niitä vapaasti ympäri vuorokauden, ja muunnelmasta riippuen voit hyödyntää monia erilaisia kehittyneitä ominaisuuksia. Nämä kellot toimivat seurantalaitteina, jotka antavat tarkan kuvauksen fyysisestä terveydentilasta, olipa kyseessä sitten sohvalla makaaminen tai maratonin juokseminen.

Pulssimittaus antaa tarkat tiedot

Sykemittaria voidaan käyttää monissa yhteyksissä, mutta se on erityisen suosittu juoksussa ja pyöräilyssä. Ranteen optisella sykemittauksella on tässä yhteydessä tärkeä rooli mittauksissa. LEDit heijastavat valoa ranteen verisuoniin, jotka voidaan sitten analysoida sykkeen määrittämiseksi. Pulssi on tärkeä indikaattori siitä, miten keho voi ja pumppaako sydän riittävästi hapekasta verta kehoon. Sykemittari voi kuitenkin tehdä paljon muutakin kuin vain mitata sykettä.

Monet juoksijat ja pyöräilijät luottavat syketietojen, kuten nopeuden, matkan ja kalorien kulutuksen, tuottamiseen. Kehittyneemmissä sykemittareissa, joita nykyään julkaistaan, on myös ominaisuuksia, kuten ehdotetut palautumisajat, maitohappokynnys, wifi tulosten jakamista varten sosiaalisessa mediassa sekä ehdotetut harjoitusajat ja -reitit.

Pulssikellot sekä huippu-urheilijalle että aloittelijalle

Koska sykekelloja on monenlaisia, on hyvä id

Rannekello ilman GPS:ää voidaan valita esimerkiksi, jos pidempi akun kesto on sinulle tärkeämpi kuin GPS-seuranta. Jos keskityt enemmän yleiseen terveyteesi kuin kuntoiluvälineisiin, sykemittari, jossa on unianalyysi, kalorilaskuri ja rasvaprosentin seuranta, saattaa olla houkuttelevampi kuin VO2 max -lukema, intervalliharjoitusehdotuksia ja musiikkisoitin. Oli tarkoitus mikä tahansa, sykemittari voi olla erittäin motivoiva väline parempaan suoritukseen.

Pulssikello on työkalu terveempään elämään

Sykemittarin avulla voi olla urheilua, jossa voi aina suoriutua aiempaa paremmin. Kun omistat sykemittarin, saat tietää tarkan intensiteetin harjoittelun aikana, etkä vain oletusta, joka sinulla on sen jälkeen. Sykemittari on tehokas väline, jolla voit vähentää rasvaprosenttia, välttää ylikuntoa ja verrata aiempia tuloksia uusiin. Se on myös helppo ottaa mukaan lomalle tai töihin, joten näet aina helposti ja kätevästi, mitä sinun on parannettava tai mihin sinun on kiinnitettävä huomiota. Vaikka sykemittarit keskittyvät paljon siihen, että harjoitellaan useammin ja kovemmin, ne ovat myös hyviä muistutuksia siitä, että on hyvä muistaa rentoutua, palautua ja rauhoittua, sillä tämä on yhtä tärkeä osa terveyttä kuin ruokavalio ja liikunta.

Minkä sykekellon valitsisin?

Voit kysyä itseltäsi ennen sykekellon ostamista, mikä on tarkoituksesi. Jos harrastat kuntoilua ja voimaharjoittelua, GPS-seuranta ei ehkä ole ensisijainen tavoitteesi. Kuntosalilla rannekkeet ovat tulossa suositummiksi kuin sykemittarit. Ranneke ei yleensä ole yhtä kehittynyt kuin sykemittari, mutta uudemmissa versioissa on silti monia ominaisuuksia, kuten puhelinilmoitukset ja rasvaprosentin mittaus.

Mutta jos harrastat juoksua ja pyöräilyä, hyötyisit epäilemättä GPS:llä varustetusta sykemittarista. Jos olet hyvin innostunut, jotkin sykekellot voidaan yhdistää kengän anturiin, joka voi mitata muun muassa askeleen pituutta ja juoksun tehokkuutta. Triathlonistit käyttävät usein kehittyneempiä urheilukelloja, joihin voidaan liittää polkupyörän kierroksia mittaava kadenssianturi, uintiliikkeen analysointiin tarkoitettu iskumittari, vedenalainen sykemittari ja erilaisia sensoreja eri lajeja varten.

Miten käytän sykemittaria oikein?

Sykekello on aina kiristettävä hihnasta, jotta se ei luista ranteesta tai istu liian löysästi sykkeen mittaamiseksi. Sykekellon on pääsääntöisesti oltava sopiva.

Se on hyvä id

Pitäisikö minun valita rinta- vai rannepohjainen sykemittari?

Monille harrastajille ranteeseen perustuva sykemittari on riittävä ja käytännöllinen ratkaisu. Voit tarkistaa sykkeesi nopeasti ja helposti harjoituksen aikana, ja sitä voi käyttää 24/7 ilman muuta. Rannepohjainen sykemittaus ei kuitenkaan ole yhtä tarkka kuin rintapohjainen sykemittaus, sillä käden jännitys ja liike voivat vaikuttaa siihen, mikä voi olla haitta esimerkiksi maastopyöräilyssä.

Rintapohjainen sykemittaus on siis parempi ja tarkempi useammissa urheilulajeissa, mutta se on harvoin tarpeen useimmille urheilijoille. Rintakehän sykemittari mittaa sykkeen analysoimalla sydämen sähköisiä signaaleja, toisin kuin optinen mittaus ranteessa. Monien mielestä rintamonitori on kuitenkin epämukava käyttää ja epäkäytännöllinen, koska se on pestävä usein.

Pulssitarjous

Me Apuls.dk:ssa myymme laajan valikoiman erilaisia sykekelloja kaikenlaiseen käyttöön. Ota rohkeasti yhteyttä asiakaspalveluumme saadaksesi lisätietoja.