365 päivän palautusoikeus 365 päivän palautusoikeus
Ilmainen palautus Ilmainen palautus
Toimitus alkaen vain 5 € Toimitus alkaen vain 5 €
Hintatakuu Hintatakuu
Trustpilot Trustpilot

Bent-Over Lateral Raises

Bent-Over Lateral Raises on harjoitus, joka treenaa koko olkavartta, erityisesti deltoideuksen takaosaa (lihas, joka muodostaa olkapään pyöreät ääriviivat). Vedä lapaluut yhteen harjoituksen lopussa, jotta trapeziuksen (kallon takaosasta ja selkärangan kummaltakin puolelta pystysuoraan alaspäin yhteen viimeisistä rintanikamista kulkeva lihas) keski- ja alaosa, rhomboideus major (suuri luurankolihas, (pieni luustolihas, joka yhdistää selkärangan lapaluuhun), teres minor (kapea, pitkänomainen lihas olkapäässä) ja infraspinatus (paksu kolmionmuotoinen lihas, joka vakauttaa olkaniveltä).   

Ohje Bent-Over Lateral Raises:

  1. Seiso jalat lonkan levyisinä toisistaan ja polvet hieman koukistettuina.
  2. Jalka on lonkan levyinen.
  3. Kumarru lantiosta eteenpäin ja pidä selkä suorana.
  4. Kahden käsipainon ote ja kyynärpäät hieman taivutettuina
  5. Kahden käsipainon ote ja kyynärpäät hieman taivutettuina
  6. Hengitä sisään ja nosta käsipainot sivulle  
  7. Hengitä ulos harjoitusta suorittaessasi
  8. Toista harjoitus esim. 15x3

Tärkeää taivutetuissa sivuttaisnostoissa: Pidä selkä suorana.

Hyvä neuvo Bent-Over Lateral Raises: Voit tehdä tämän harjoituksen myös makuuasennossa kaltevalla penkillä pää alaspäin.