365 päivän palautusoikeus 365 päivän palautusoikeus
Ilmainen palautus Ilmainen palautus
Toimitus alkaen vain 5 € Toimitus alkaen vain 5 €
Hintatakuu Hintatakuu
Trustpilot Trustpilot

Terveys: 7 asiaa, jotka tapahtuvat, kun lopetat lihan syömisen!

Ole realistinen itsesi kanssa ja ala syödä vähemmän lihaa. Yksi tavoite voisi olla syödä lihaa vain viikonloppuisin. On tärkeää, että ajattelemme terveyttämme ja ympäristöä. Liha on merkittävä saastuttaja maapallolla.

Ihmiset ovat kasvissyöjiä monista syistä. Esimerkiksi painonpudotus - enemmän energiaa arkipäiviin - sydänsairauksien riskin pienentäminen - pillereiden määrän vähentäminen ... Kyllä, on monia syitä syödä vähemmän lihaa. Jos haluat lisää inspiraatiota, lue tämä artikkeli ja katso, mitä kehollesi tapahtuu, kun syöt vähemmän lihaa tai lopetat lihansyönnin kokonaan.

1. Vähennät tulehdusta kehossa.

Kun syöt lihaa, juustoa ja muita pitkälle jalostettuja elintarvikkeita, elimistö joutuu eräänlaiseen lievään tulehdustilaan. Tämä ei välttämättä ole suoraan haitallinen tila, mutta elimistö käyttää paljon tarpeetonta energiaa luonnollisen tilansa palauttamiseen. Samalla tavalla kuin tunnemme tulehdustilat vammoista, elimistö pystyy helposti käsittelemään pieniä ja lyhytaikaisia tulehduksia. Keho on rakennettu torjumaan tätä, eivätkä pienet tulehdukset vahingoita kehoa. Mutta jos elimistö altistuu pidempikestoiselle tulehdukselle, tilanne on erilainen. On hyvin terveellistä, että keho on "puhdistettu lihasta" ajanjaksojen ajan. Tämä voi olla esimerkiksi arkipäivät. Näin keho saavuttaa luonnollisen ja terveen tason.

Lihasta johtuva krooninen tulehdus näkyy esimerkiksi ateroskleroosissa, sydänkohtauksessa, aivohalvauksessa, diabeteksessa, korkeassa kolesteroliarvossa ja autoimmuunisairauksissa. Kaikki tämä ja paljon muuta.

Kasvisruokavalio sen sijaan luo elimistöön hyvin lyhyessä ajassa luonnollisen anti-inflammatorisen tasapainon. Tämä johtuu vihreän ruokavalion korkeasta kuitupitoisuudesta, antioksidanteista ja muista fytoravintoaineista (kasvien terveellisistä aineista). Kehon luonnollisen tasapainon luomisen lisäksi koet lyhyen ajan kuluttua myös erilaista kylläisyyttä. Kehoa ei ole rakennettu syömään lihaa, ja koet täysin erilaista energiaa, kun keho toimii kasvisruokavaliolla.

Tutkimukset ovat osoittaneet, että kasvispainotteista ruokavaliota syövillä ihmisillä C-reaktiivisen proteiinin (CRP), joka on elimistön tulehduksen (inflammaation) indikaattori, määrä laskee dramaattisesti.

Kasvispainotteista ruokavaliota syövillä ihmisillä on ollut paljon vähemmän C-reaktiivista proteiinia (CRP).

2. Veren kolesteroliarvosi putoaa.

Korkea veren kolesterolipitoisuus on merkittävä riskitekijä sydänsairauksille ja aivohalvauksille, jotka ovat kaksi suurinta "tappajaa" maailmassa.Korkea kolesterolipitoisuus tulee tyydyttyneenä rasvana, jota on pääasiassa lihassa, siipikarjassa, juustossa ja muissa eläintuotteissa. Ruoan sisältämällä kolesterolilla on tärkeä rooli.

Tutkimukset osoittavat jatkuvasti, että kun ihmiset siirtyvät kasvispainotteisempaan ruokavalioon, heidän veren kolesterolipitoisuutensa laskee jopa 35 prosenttia, jopa lyhyessä ajassa. Ihmiset, jotka tarvitsevat kolesterolia alentavia lääkkeitä, voivat vähentää pillereiden käyttöä entisestään ja jopa välttää pillereiden tarpeen kokonaan, jos he siirtyvät kasvispainotteisempaan ruokavalioon. On kuitenkin tärkeää, että analysoit kolesterolitasot yhdessä lääkärisi kanssa ja että lopullinen arviointi tehdään aina lääkärin kanssa.

Kasvisruokavalio alentaa kolesterolia, koska kasviksissa on hyvin vähän tyydyttyneitä rasvoja eikä niissä ole kolesterolia. Lisäksi vihanneksissa on runsaasti kuitua, joka auttaa myös alentamaan veren kolesterolipitoisuutta. Tutkimukset ovat osoittaneet, että soijalla on myös suuri vaikutus kolesterolin alentamiseen. 

3. Haluat antaa mikrobiomillesi muodonmuutoksen.

Kehossamme eläviä triljoonia mikro-organismeja kutsutaan mikrobiomiksi tai mikrobistoksi. Kaikki nämä pienet mikro-organismit ovat erittäin tärkeitä yleisen terveydentilamme kannalta. Ne auttavat meitä sulattamaan ruokaa, mutta niillä on myös monia muita terveydellisiä tehtäviä: Ne tuottavat välttämättömiä ravintoaineita - auttavat ylläpitämään hyvin toimivaa immuunijärjestelmää - auttavat meitä geenien toiminnassa - pitävät suoliston terveenä - ja suojaavat meitä syövältä.  

Tutkimukset ovat myös osoittaneet, että niillä on merkitystä liikalihavuuden, diabeteksen, ateroskleroosin, autoimmuunisairauksien, tulehduksellisten suolistosairauksien ja maksasairauksien torjunnassa.

Kasvisruokavalio auttaa ylläpitämään tervettä suolistoflooraa (suoliston mikrobistoa). Kasvisruoan kuitu edistää tärkeiden bakteerien kasvua suolistossamme. Vastaavasti kuitupitoinen ruokavalio (kuten maitotuotteet, kananmunat ja liha) edistää tautia aiheuttavien bakteerien kasvua - kasvispainotteisen ruokavalion hyödyt alkavat nopeasti!

4. Muutat positiivisesti geeniesi toimintaa.

Tutkimukset ovat osoittaneet, että ympäristömme ja elämäntapamme voivat kytkeä geenit päälle ja pois päältä. On esimerkiksi osoitettu, että jos ruokavaliomme koostuu pääasiassa kasvisruoista, ruokavaliolla ja siihen sisältyvillä antioksidanteilla ja muilla ravintoaineilla on suuri vaikutus kykyymme parantaa vaurioitunutta DNA:ta.  

Tutkimukset ovat myös osoittaneet, että elämäntapamuutokset, kuten kasvispainotteinen ruokavalio, voivat vähentää syöpägeenien leviämistä eturauhassyöpää sairastavilla miehillä. On jopa todisteita siitä, että kasvispainotteinen ruokavalio yhdessä muiden elämäntapamuutosten kanssa voi pidentää telomeerejämme - kromosomien päässä olevia suojuksia, jotka auttavat pitämään DNA:n vakaana. Tämä voi tarkoittaa, että solut ja kudokset vanhenevat hitaammin. Tämä on hyväksi koko kehollesi ja ulkonäöllesi. Huomaat esimerkiksi, että naisesi näyttää nuoremmalta ja paremmalta.

5. Vähennät mahdollisuuksiasi sairastua tyypin 2 diabetekseen.

Arvioidaan, että 38 f väestöstä sairastaa esidiabetesta (tyypin 2 diabeteksen esiaste, jossa kaikki oireet eivät ole aktiivisia). Keho on mahdollista pitää vapaana tyypin 2 diabeteksesta, jos se pidetään terveenä. Lihasta saatavien aineiden on osoitettu lisäävän tyypin 2 diabeteksen riskiä.

Miksi liha aiheuttaisi tyypin 2 diabetesta? Syitä on useita: eläinrasva - eläinperäinen rauta - lihan nitraattisäilöntäaineiden on osoitettu vahingoittavan haimasoluja - liha vaikuttaa luonnolliseen insuliinitoimintaamme.

Jos haluat vähentää tyypin 2 diabeteksen riskiä, sinun tulisi harkita tarkkaan, mitä eläinperäisiä tuotteita otat lautasellesi, ja perustaa ruokavaliosi sen sijaan kasvisruokavalioon. 

Syö lisäksi täysjyväviljaa: Täysjyvävilja suojaa hyvin tyypin 2 diabetekselta - kyllä, luit oikein: hiilihydraatit suojaavat diabetekselta! Lisäksi kasvispainotteinen ruokavalio voi parantaa tai jopa kääntää diabeteksen, jos sinulla on jo diagnosoitu diabetes.

6. Saat oikean määrän proteiinia ja oikeanlaista proteiinia.

Keskivertoihminen saa yli 1,5 kertaa suositellun päivittäisen proteiinimäärän. Ensisijainen lähde: eläinperäiset lähteet, kuten liha ja maitotuotteet.

Monet ihmiset ajattelevat, että ylimääräinen proteiini on hyväksi lihaksille ja että se tekee meistä vahvempia. Näin ei kuitenkaan ole. Ylimääräinen proteiini muuttuu rasvaksi tai jätetuotteiksi, joten eläinproteiini on merkittävä syy painonnousuun, sydänsairauksiin, diabetekseen, tulehduksiin ja syöpään.

Kasviperäisistä elintarvikkeista saatavalla proteiinilla on elimistöä suojaava vaikutus, toisin kuin eläinperäisistä elintarvikkeista saatavalla proteiinilla. Kehon proteiinin saamiseksi ei tarvitse syödä erityisesti. Jos noudatat suositeltua ruokavaliota, löydät automaattisesti luonnollisen proteiinitasapainon.

Maailman pitkäikäisimmät ihmiset, jotka elävät "sinisillä vyöhykkeillä", saavat noin 10 prosenttia elämästään. kaloreistaan proteiineista, kun Yhdysvalloissa vastaava luku on keskimäärin 15-20 prosenttia.

7. Sinulla on valtava vaikutus planeettamme ja sen asukkaiden terveyteen.

Kotieläintalous on äärimmäisen tuhoisaa planeetalle. Se on suurin yksittäinen kasvihuonekaasujen aiheuttaja, ja se on suurin syy maan ja veden tilan heikkenemiseen, metsäkatoon sekä luonnonvaraisen eläimistön tuhoutumiseen ja lajien sukupuuttoon.

Arvioidaan, että yhden kilon lihan tuottamiseen kuluu noin 15 000 litraa vettä.

Huomautetaan, että vain 1 kilon lihan tuottamiseen kuluu noin 15 000 litraa vettä.

Maailman valtameriä saalistetaan yhä enemmän, ja jos saalistaminen jatkuu nykyisellä tasolla (2016), maailman valtameret ovat arviolta kalaköyhiä jo vuonna 2048.

Kaikki maailman valtameret eivät ole enää kaloja.

Nykyinen liha- ja maidontuotantoon perustuva elintarvikejärjestelmä on myös yksi maailman nälänhädän suurimmista aiheuttajista. Tällä hetkellä maailmanlaajuisesti käytetään enemmän viljelykasveja tuotantoeläinten ja karjan ruokintaan kuin ihmisten ruokintaan.

Syö siis enemmän kasvipohjaista ruokavaliota ja auta itseäsi ja lähimmäisiäsi parempaan elämään. Terveellisiä ruokailutottumuksia ei tarvitse vain sinun kehosi, vaan myös jälkeläisesi. Valintamme vaikuttavat planeettaan ja kaikkiin, joiden kanssa jaamme sen.

All in training equipment and training machines at apuls

Me Apulsilla olemme erikoistuneet kaikkeen liikuntavälineisiin ja liikuntalaitteisiin, jotta voimme tarjota asiakkaillemme parhaat ratkaisut terveempään elämäntapaan. Tutustu jännittävään valikoimaamme tällä sivustolla tänään!